Huvudvärk?

Ja, det har jag haft idag. Inte hela tiden, utan bara när jag reser mig upp. Då spränger det i några sekunder så det känns som huvudet ska gå sönder! Dessutom svartnar det väldigt lätt framför ögonen, också när jag reser mig upp. Har vanligtvis lite lågt blodtryck så jag är inte ovan, men det brukar inte hända VARJE gång...

Så vad tror ni, beror huvudvärken på graviditeten eller är det bara en vanlig förkylning på gång?

Dessutom har jag haft mer krypningar i benen och molande "där nere". Kände igen "spänningarna" där nere som något jag känt förut. Då kom jag på att det precis känns som innan man får mens. Berättade detta för två kompisar (ej gravida eller med barn) och de förstod precis vad jag menade.

Plus illamåendet som börjar göra sig påminnt lite då och då, och så kisseriet så klart:)

Så nog händer det saker den här veckan allt:)

Vecka 7 - 7 dec - 13 dec 2008
Kroppen: Man kan känna sig illamående pga hormonerna och ha lite molnande värk
i underlivet, vilket är helt normalt. Sömnen kan rubbas, ofta beroende på att man måste man gå upp för att kissa.

Embryot: Embryot är nu 1 cm, handled och fingrar skapas. Händer och fötter kan
urskiljas som små paddlar. Ansiktet börjar ta form och ögonen kan ses som små fördjupningar. Inne i huvudet finns det något som liknar blåsor, det ska bli hjärnan senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0