Hugg i magen...

Idag när jag var på väg hem från skolan hugg det till i magen. Sen försvann det. Men det kom tillbaka igen. Inte föräns jag kom hem och började äta yoghurt med flingor slutade det. Hade egentligen behövt äta något på eftermiddan i skolan eftersom jag inte fick i mig mycket på lunchen pga illamåendet, men det fanns ingen tid till att gå till nåt fik.

Blev faktist rädd när det hugg så där. Min sambo blev också väldigt orolig. Men efter att jag ätit gick jag o vilade och vaknade en timme senare och mådde fint igen:)

Nu hittade jag på http://www.minbebis.com/ om hur man förväntas må i vecka 8. Jag är ju iofs i vecka 7 men så exakt tror jag inte att det alltid är.
Så här står det om vecka 8:


Vecka 8

Du kan:

  • känna dig svullen och spänd, det kan göra att du blir lite extra känslig för beröring på magen.
  • få kramper i magen.
  • få acneproblem som beror på hormonbalansen i din kropp.
  • ta del av våra medlemmars tankar och funderingar kring vecka åtta och framåt här.

Punkt 2 verkar ju stämma bra in på mig. Så nu känner jag mig mycket lugnare.

I vecka 7 står också:
Din matsmältning fungerar långsammare nu, ät ofta och tänk på vad du äter.

Så nu blir det till o ha dubbla mellanmål med sig:)

Någon som känner igen sig och har haft likadant?


Kommentarer
Postat av: Nadja

För mig fungerade de bäst att alltid ha frukt i närheten, eller kex så man kan småäta för annars mår man ännu sämre ;-(

2008-12-10 @ 11:28:06
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

jo det är väl så, det kommer när det kommer!

det är ett halvår nu ungefär!



kram

2008-12-15 @ 21:34:03
URL: http://evelinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0